W obecnych czasach rozrywka jest na tyle istotna, że prężnie działa nawet specjalna gałąź gospodarki poświęcona tego rodzaju działalności. Przemysł rozrywkowy ma zapewniać rozrywkę ludziom i do tego jest bardzo zróżnicowany. Oczekiwania odbiorców są często odmienne w zależności od kręgu kulturowego, z jakiego się wywodzą, ale także z uwagi na płeć, wiek, aktywność zawodową czy przynależność do grupy społecznej. Niemal każda z tych ostatnich może obecnie liczyć na wiele różnych i dopasowanych do odmiennych gustów propozycji. Przemysł rozrywkowy nazywany się show biznesem, choć w języku polskim coraz częściej pojawia się również jego spolszczona wersja czy szołbiznes. Upowszechnienie tego hasła może oznaczać siłę, jaką obecnie ma i ciągle umacnia przemysł rozrywkowy. Nie będzie pewnie dużym wyolbrzymieniem stwierdzenie, że na rozrywce można dzisiaj zarobić najlepiej. Świadczą o tym zarobki gwiazd kina czy sceny muzycznej, ale również chociażby budżety wielkich filmowych produkcji oraz dochody firm, odpowiadających za pośredniczenie w rozrywce.