Wyszukiwarka Google to skarbnica wiedzy wszelakiej. Z roku na rok zasoby dostępne pod jej szyldem powiększają się w błyskawicznym tempie. Jednak wraz ze zwiększaniem się dostępnych linków nie postępuje edukacja użytkowników guglujących codziennie po zasobach. Wielu nie potrafi skutecznie szukać zadanych treści, wpisując w okienko wyszukiwarki całe złożone zdania i oczekując, że wyskoczą im tysiące adekwatnych wyników, spełniających oczekiwania. Inni tak zestawiają wyrazy, że wyniki które dostają musieliby przeglądać tygodniami, zanim doszukaliby się zadowalających wyników. Tyle lat przed komputerem i tyle złotówek wydanych na połączenie z Internetem powinno procentować wzrostem świadomości internetowej użytkowników. Tymczasem większość przez lata nie rozwija się w żaden sposób, pozostając stale na tym samym poziomie zaawansowania, niczym troglodyta, który za nic na świecie nie chce zejść z drzewa. Obcowanie z nowoczesnymi narzędziami wyszukiwania wcale nie jest tak trudne, jak niektórym może się wydawać. Właściciele Google dbają o to by stale unowocześniać swoje dzieło tak, aby nadążało za zwiększającymi się potrzebami przeszukiwania rosnącej ilości bezwartościowych stron. Poszukując nowego mebla pod telewizor albo do łazienki nie wystarczy już wpisać w okienku meble RTV i meble łazienkowe, ponieważ w wynikach wyskoczą setki stron, z których większość w ogóle nie będzie zawierać oferty meblarskiej. Zawężenie do tekstu stolik szafka rtv nieco przybliży do celu, jednak nadal ciężko będzie znaleźć oferty sklepów. To samo dotyczy frazy łazienkowej. Poszerzenie hasła do rozmiaru szafka łazienkowa słupek da być może wąską ofertę producentów tych specyficznych mebli, jednak może się okazać, że w ich żargonie nazwy brzmią zupełnie inaczej i tym samym wyszukiwarka też indeksuje je w inny sposób. Warto zatem podawać takie zestawy słów charakteryzujących poszukiwaną frazę, aby możliwie zawęzić wyniki wyszukiwania. Inaczej zamiast sklepów do wyboru dostanie się śmieci.