Spam kojarzy się z internetem. Niechciane wiadomości najczęściej przychodzą na pocztę, czaty lub zasłaniają aktualnie czytaną stronę internetową. Nie tylko użytkownicy komputerów mają problem ze spamem. Od kilku lat popularność zdobywają inne urządzenia mobilne, typu: smartfony. Spam mobilny jest w mniejszym stopniu dokuczliwy, bowiem zdobycie numeru telefonu jest trudniejsze niż zbieranie adresu e-mail. Bazy zawierające numery telefonów są lepiej zabezpieczone niż bazy e-maili. Od kilku lat większość telefonów umożliwia otworzenie odnośników (np. linku) umieszczonych w wiadomości tekstowej skierowanej na urządzenia mobilne. Spam z tej kategorii to zjawisko na mniejszą skalę i odległość niż spam komputerowy. W ubiegłej dekadzie najpopularniejszym źródłem bazy numerów dla spamerów były strony zawierające darmowe dźwięki dzwonków na telefony komórkowe. Aby nie stać się ofiarą spamu mobilnego należy unikać podawania numeru telefonu w internecie firmom, które mogłyby go wykorzystać w celach marketingowych. Każdy użytkownik, który padł ofiarą spamera może powiadomić operatora listy numerów i zażądać zablokowania listy oraz usunięcia swojego numeru. Operator może zablokować komunikację między dwoma stronami lub wstrzymać możliwość wysyłania wiadomości tekstowych od nadawcy zdefiniowanego jako spamer. Operatorzy mogą wprowadzać ograniczenia w liczbie wysłanych wiadomości za pośrednictwem jednego numeru. Istnieje również spam przypadkowy, kiedy to użytkownik zamiast opcji ‚odpowiedz” kliknie „odpowiedz wszystkim”.