Wszystkie media, począwszy od tych publicznych a na tych prywatnych kończąc utrzymują się z przychodu tylko i wyłącznie z reklam. To znaczy media prywatne utrzymują się jedynie z reklam, ponieważ publiczne dotowane są jeszcze ze wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego, który opłacany jest przez coraz mniejszą część polskich obywateli. Ale co by nie napisać to właśnie reklama jest tym najważniejszym źródłem pieniędzy w mediach. Reklamy sprzedawane są pod wieloma postaciami, co oczywiście odbija się na telewidzach. O ile jeszcze w mediach publicznych reklamy nie przerywają telewidzowi filmu o tyle w prywatnych reklama leci dosłownie co kilkanaście minut. Nie ważne gdzie ta reklama jest umiejscowiona i nie ważne jak często jest pokazywana. Ona po prostu musi być. Bez niej nie ma prawa funkcjonować świat mediów. Zresztą, to się nie dotyczy jedynie telewizji. Przecież zupełnie identycznie funkcjonuje radio które również jest dotowane z pieniędzy publicznych ale utrzymywane głównie za pieniądze prywatnych reklamodawców.