Znane są od dawna i nadal znajdują swoje miejsce wśród współczesnych form reklamy i marketingu. Mowa oczywiście o drewnianych potykaczach, które używane są najczęściej przez lokale gastronomiczne oraz innego rodzaju miejsca świadczące usługi. Dzisiaj skupimy się głównie na ich zastosowaniu oraz licznych zalet jakie niosą za sobą te klasyczne stojaki reklamowe. Co więcej, taki potykacz powinien zostać dobrze zaprojektowany i opracowany pod względem marketingowym, aby zwrócił uwagę większości przechodniów.
Kto może i powinien się zaopatrzyć w potykacz?
Jeszcze słowem wstępu dla osób niekoniecznie zorientowanych – potykacz reklamowy to pewnego rodzaju stojak plastikowy, drewniany lub metalowy, którego powierzchnia służy do zapisywania lub prezentowania reklamy własnej działalności. Zapewne miałeś z nim niejednokrotnie do czynienia, więc teraz powstaje pytanie w jakich miejscach można natknąć się na potykacze.
Zdecydowanie najczęściej widziane są przed lokalami gastronomicznymi, jak na przykład restauracje, bary i kawiarnie, gdzie mogą być wystawione na świeżym powietrzu lub wewnątrz przykładowo galerii, jeśli lokal znajduje się na większej przestrzeni wewnątrz jakiegoś budynku. Jednak współcześnie z potykaczy drewnianych i innych korzystają również pozostali przedstawiciele działu usług, jak chociażby:
- apteki i przychodnie lekarskie;
- sklepy spożywcze, odzieżowe i inne;
- biura podróży;
- hotele;
- punkty usługowe (fryzjer, kosmetyczka, pralnia itp.);
- kancelarie adwokackie;
- biura nieruchomości;
- kina, muzea i teatry.
Jak działają potykacze reklamowe?
W zasadzie ich zastosowanie opiera się na prostych regułach, które sprawdzają się w przypadku każdej działalności. Mianowicie potykacze, mimo swojej długiej historii nadal stanowią popularną i przede wszystkim skuteczną formę reklamy dla wszystkich przechodnich klientów. Ich zadaniem jest zwrócenie uwagi wzrokowej i zainteresowanie potencjalnych klientów, co jest absolutnie oczywistym i głównym zadaniem każdej reklamy.
Potykacze jednak są bardzo wygodne dla przedsiębiorców, ponieważ w łatwy sposób można zmieniać na nich content, a także przestawiać je w dowolne miejsce. Najważniejszym jest, aby były dobrze widoczne dla innych, a już jej treść i prezentacja stanowią pozostałe kryterium. Można nawet powiedzieć, że stworzenie i zaprojektowanie reklamy na potykaczu jest prawdziwym i jedynym wyzwaniem w tej kwestii, ponieważ musi spełniać w 100% oczekiwania grona klientów. Chodzi o sam pomysł, który musi okazać się oryginalny, zrozumiały i interesujący – oto klucz do sukcesu.
Korzyści z postawienia potykacza
Można tutaj wymieniać całe mnóstwo zalet związanych z użytkowaniem potykaczy w różnych dziedzinach działalności, które przede wszystkim są stosunkowo tanie w porównaniu do pozostałych form reklam, jak na przykład banery, plakaty albo kampania reklamowa w internecie. Co więcej, zainwestowanie w jeden potykacze może opłacić się w późniejszym czasie, ponieważ można stworzyć na nim kilka różnych i równie skutecznych reklam.
Może posłużyć wyłącznie w celach informacyjnych i przedstawić klientom godziny otwarcia albo dane kontaktowe do firmy. Natomiast z drugiej strony można już mówić o budowaniu pozytywnej i trwałej relacji z klientem, która będzie opierać się na przykładowo śmiesznych rysunkach, obrazkach czy napisach, które pozostaną im w pamięci, a tym samym skojarzą oni sobie je korzystnie z Twoją działalności. Następnym etapem okaże się już skorzystanie z Twoich produktów lub usług, które zostaną wybrane spośród innych pod względem przychylności klienta. To wszystko można udowodnić na podstawie wielu badań marketingowych, które zdecydowanie popierają inicjatywę potykaczy reklamowych.
Ostatnią rzeczą, o której również musimy wspomnieć jest prostota tego rozwiązania, która jednocześnie sprawia, że potykacz otwiera przed nami zupełnie nowe i uniwersalne możliwości. Właśnie cały widz polega na wykorzystaniu go w jak najbardziej niepowtarzalny sposób, by zwrócić uwagę przechodniów i równocześnie wzbudzić ich zaufanie, co ostatecznie wiąże się z wybraniem właśnie Twojej firmy spośród całego grona konkurencji na rynku.