Z wyłączeniem szeroko pojętych branż: turystycznej, gastronomicznej i transportowej, okres wakacji to zwykle czas zmniejszenia liczby zapytań ofertowych, liczby realizowanych zamówień i świadczonych usług, a przez to także i mniejszych obrotów. To również czas, w którym wielu samozatrudnionych wybiera się na zasłużony urlop. Większość jednak nie potrafi odpowiednio zrelaksować się i zabiera ze sobą laptop i inne niezbędne do pracy akcesoria (np. firmowy telefon komórkowy).
Przedsiębiorca na wakacjach nie ma łatwo, zwłaszcza jeżeli mówimy o osobie pracującej wyłącznie na własny rachunek. W zależności od prowadzonego biznesu, sytuacja może być różna. Właściciele sklepów spożywczych lub kwiaciarni zwykle wystawiają karteczkę za oknem z informacją o niedostępności z powodu wyjazdu na urlop. Niekiedy dodają informację na swojej stronie internetowej oraz fanpage na Facebooku. W ten sposób dają jasny i czytelny sygnał potencjalnym klientom, że będą przez z góry określony czas niedostępni. Sami natomiast świadomie decydują się na zmniejszenie przychodów w trakcie urlopu. W przypadku przedsiębiorców prowadzących np. butiki z odzieżą lub obuwiem, sytuacja może być zgoła inna.
Wakacje bez laptopa i bez spadku przychodów
Specjalista ds marketingu internetowego to osoba, która doradzi albo pomoże wdrożyć wiele skutecznych rozwiązań, które w okresie urlopowym pozwolą przyjmować zamówienia. Jednym z takich rozwiązań jest np. budowa sklepu internetowego. Poza tym, że jest to rozwiązanie, które pracuje przez cały rok i może stanowić (i często stanowi) główne źródło przychodów wielu firm, to również jest to znakomite wyjście w sytuacji planowanego wyjazdu na wakacje.
Wystarczy kilka kliknięć w panelu administracyjnym aby wyświetlić klientom informację, że realizacja zamówień będzie odbywać się od danej daty, zgodnie z kolejnością zamówień. Rzetelna informacja z pewnością będzie doceniona przez klientów i zauważalnie nie zmniejszy liczby zamawianych produktów. Innym pomysłem może być zorganizowanie akcji promocyjnej w sklepie internetowym podczas wyjazdu wakacyjnego. Po powrocie z dużą dozą pewności można spodziewać się wielu zamówień.
Doświadczony specjalista od marketingu internetowego pomoże znaleźć najlepsze rozwiązanie dla danego biznesu, a jednocześnie podpowie jak je samodzielnie wdrożyć lub osobiście podejmie się tego działania.
Gdzie szukać dobrego specjalisty ds. marketingu internetowego?
Gdzie zatem szukać e-marketingowca? W zależności od oczekiwań i możliwości finansowych, można szukać odpowiedniego specjalisty działającego jako freelancer, albo jako samodzielna, jednoosobowa firma – mikroagencja, albo wśród pracowników dużych agencji marketingu internetowego.
W okresie wakacyjnym większość agencji ma swego rodzaju „przestój”. Sytuacja jest zgoła inna w przypadku agencji marketingu internetowego, a w szczególności tych, które zajmują się prowadzeniem kampanii reklamowych w Google, sieci partnerskiej Google oraz na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Tu działania podejmowane są w sposób konsekwentny przez cały rok.
Wartym podkreślenia jest fakt, że za wskazówką specjalisty ds. marketingu internetowego, tworząc stronę internetową lub sklep www dla swojego biznesu, nie będzie on przynosić wymiernych korzyści, jeżeli nie będzie odpowiednio promowany. Tu może przyjść z pomocą agencja SEO, a precyzyjniej specjalista ds. pozycjonowania stron.
Zakładając, że przedsiębiorca prowadzi biznes w Jaworznie, w celu znalezienia odpowiedniej firmy/specjalisty wystarczy że wpisze w wyszukiwarkę słowa „pozycjonowanie Jaworzno” aby mieć dostęp do różnego rodzaju podmiotów świadczących usługi SEO. Analogiczna sytuacja jest w przypadku przedsiębiorcy, który prowadzi biznes w Krakowie. Może oczywiście szukać firmy po frazie „pozycjonowanie Jaworzno”, ale bardziej zasadne będzie wpisanie „pozycjonowanie Kraków”. W ten sposób znajdzie firmy z Krakowa i okolicy, które specjalizują się w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych.
Podsumowanie
Przedsiębiorca na wakacjach zatem wcale nie musi być uwięziony w pokoju z laptopem. Korzystając z pomocy zewnętrznych podmiotów lub zatrudniając pracownika, jest w stanie należycie i bezstresowo wypoczywać. Nie musi martwić się, że wyjazd na wakacje będzie wiązać się ze zmniejszeniem liczby zamówień i tym samym przychodów. Można o to zadbać zawczasu, kontaktując się z pomocy odpowiednią agencji lub specjalisty ds. marketingu internetowego.