Gdyby spytać grupę przypadkowych osób, czym jest dla nich reklama w mediach, z pewnością większość z nich wymieniłaby takie platformy jak Internet czy telewizja. W coraz bardziej mobilnym, ucyfrowionym i coraz szybciej funkcjonującym społeczeństwie takie formy z pewnością są najbardziej popularne, natomiast do lamusa przechodzą inne, takie jak radio czy papierowe wydania gazet i czasopism. I skupiając się na tym ostatnich – statystyki nie kłamią: coraz mniej osób kupuje i czyta gazety, nakłady są coraz mniejsze, jako że maleje zapotrzebowanie. Niegdyś wszyscy z niecierpliwością wyczekiwali publikacji kolejnego wydania danego tygodnika czy miesięcznika, dziś mogą przeczytać takie same informacje za darmo w Internecie bądź w ten sam sposób wykupić prenumeratę, która niejednokrotnie jest tańsza niż zakupienie namacalnej wersji w kiosku. Dlaczego? Ponieważ same czasopisma i ich wydawcy zdają już sobie sprawę z potęgi Internetu. Czy zatem warto inwestować swój czas i pieniądze w coś takiego jak reklama w gazecie albo reklama w czasopiśmie? Jeśli mamy ograniczony budżet i możemy tylko częściowo pozwolić sobie na kampanię reklamową, na pewno warto przeprowadzić ją w Sieci, jednak przy dysponowaniu nieco większą ilością środków warto zastanowić się, czy nie „uderzyć” również na tym froncie. Wszak wiele osób – nie tylko starej daty, ale po prostu z tradycyjnym podejściem do świata – woli jednak namacalne gazety, podobnie jak niektórzy wolą książki od ebooków.