Wszyscy lubimy dostawać prezenty. Wiedzą to specjaliści od marketingu i reklamy i bardzo chętnie to wykorzystują. To dlatego wszędzie widzimy promocje zachęcające nas do zakupu jednego produktu, by drugi dostać gratis. Firmy nagradzają prezentami stałych klientów. W czasie prezentacji nowej marki, każdy uczestnik otrzymuje prezent. Wszystko po to, by wzbudzić pozytywne odczucia w związku z marką i produktem. Jeżeli my co dostajemy, chcemy się odwdzięczyć za prezenty. W naszej podświadomości koduje się informacja, że najlepszą formą odwdzięczeni się, będzie przywiązanie do danej marki. Teraz z pewności mając do wyboru dwa produkty innych producentów, wybierzemy tego, który wcześniej coś nam sprezentował. Ten sposób wywierania wpływu ma bardzo wysokie notowania skuteczności. Dopóki nie działa to na naszą niekorzyść, wszystko jest w porządku. Nadal będziemy z przyjemnością przyjmować prezenty od firm, a potem, kiedy uznamy, że warto, będziemy korzystać z ich usług. Obecnie chyba wszyscy dorośli są świadomi chwytów marketingowych.