O tym, że reklama jest podstawą handlu wiadomo od dawna, tak naprawdę w każdej branży jest ona potrzebna, żeby w jakiś sposób zyskać nowych klientów. Rynek reklamy i promocji rozwijał się przez wiele lat, a poszczególne techniki zostały dopracowywane w najdrobniejszych szczegółach. Przeprowadzono również ogromną ilość badań mających na celu określenie skuteczności poszczególnych technik marketingowych, i ta wiedza obecnie jest bardzo często wykorzystywana. Tak naprawdę w każdej, nawet niewielkie firmie jest potrzebny ktoś, kto zajmie się opracowaniem strategii reklamowej i poprowadzi wszystkie działania. W dużych firmach są specjalne działy, które się tym zajmują, popularne jest także wynajmowanie do tego celu wyspecjalizowanych agencji reklamowych. Zadaniem specjalistów od promocji i marketingu może być na przykład wymyślenie odpowiedniej kampanii, wybranie odpowiednich nośników, przypilnowanie ich wykonania i na koniec ocena skuteczności wszystkiego. Najróżniejszych nośników do dyspozycji jest tak dużo, że potrzeba sporej wiedzy i doświadczenia, żeby wybrać najskuteczniejsze w danej sytuacji formy. Wśród nośników reklamy zewnętrznej najbardziej popularne są używane od dawna banery reklamowe. Zaliczane są do tak zwanej reklamy wieloformatowej, dzięki dużym rozmiarom są one z daleka widoczne i przyciągają wzrok odbiorców. Największe banery mają naprawdę pokaźne rozmiary, można je na przykład spotkać rozwieszone na wieżowcach, kamienicach czy specjalnych konstrukcjach. Kolejnym popularnym nośnikiem używanym we współczesnej reklamie są bilboardy. Mają one najczęściej kształt dużych prostokątnych plansz umieszczonych na specjalnym stojaku. Bilboardy umieszczane są przeważnie przy ruchliwych trasach i w miejscach, gdzie przebywa dużo ludzi, dzięki swoim rozmiarom są doskonale widoczne z bardzo daleka. Ostatnio coraz częściej wykorzystuje się w reklamie zdobycze techniki, na przykład od pewnego czasu ogromną popularnością cieszą się panele LED umożliwiające emisję barwnych, dynamicznych reklam.