Wedle starego przysłowia „reklama dźwignią handlu” proces sprzedaży jest skuteczny wtedy kiedy u podstaw leży dobra reklama. Bez względu na ten fakt coraz częściej można się spotkać z niechęcią społeczności do wysłuchiwania spotów reklamowych w mediach i otrzymywania ulotek reklamowych. Dlaczego?Być może decydujący wpływ ma na to czas i miejsce? Irytuje nas, na przykład, 15 minut przerwy w ulubionym filmie. Bez względu na to jaki stosunek do niej mamy, reklama jest i będzie ważna, bo dzięki niej firma istnieje na rynku. Spotykamy się dziś często z artykułami reklamowymi, które są nośnikiem hasła reklamowego, a jednocześnie użytecznym gadżetem. Każdy z nas posiada długopis z logo przedsiębiorstwa z usług, którego korzystał. Tego typu artykuły reklamowe wzbudzają naszą sympatię i chętnie z nich korzystamy. Jednocześnie firmy chętnie obdarowują nas takimi artykułami reklamowymi byśmy, po pierwsze, chętnie skorzystali z ich usług ponownie, a po drugie, byli żywą, chodzącą reklamą dla ich potencjalnych klientów. My sami często korzystamy z możliwości zamówienia koszulki, kubka, parasola czy kalendarza z ulubionym zdjęciem. Przejawiamy więc pewien rodzaj sympatii do tego typu gadżetów. Nadruki na artykułach reklamowych przyciągają uwagę i skutecznie oddziaływują.